kamragram fej

A kamragram-képekhez jól ismert hétköznapi tárgyakat helyeztem a fény útjába. Az így létrejött lenyomatoknál a felhasznált valós tárgyak azonosítása látszólag egyszerű, azonban amint megkezdődne a “nyomolvasás”, világossá válik, hogy a kamragram-képek nem egyszerűen a tárgyak és a papír érintkezéséből létrejövő közvetlen fénylenyomatok.

A hagyományos fotogram technikától eltérő módszerek, mint például a sík hordozó felület meghajlítása, olyan látványt teremtenek a papíron, melyek immáron ellentmondanak a valóságos tér törvényszerűségeinek.
A fényérzékeny felületre helyezett tárgyak egyszerre több nézőpontból is megmutatják magukat.
Egy új tér-élmény születik, ahol az érintés nyomainak olvashatósága feloldódik a valóság törvényszerűségeit megtréfáló képi rendszerben.

Gábor Enikő
“Részeg üvegek”
Budapest, 2001