fakturak

A fotót a festészet felől közelítve, lényegi különbség lehet a festmény felületének faktúrája, a fotó anyagtalanságával szemben.
Különösen, ha arra gondolunk, hogy mára már a digitális fotótechnika teljesen kiszorította a hagyományos, kémiai alapú technikát.

A XI. Esztergomi Fotográfiai Biennálé pályázati szlogenje a “manu propria” (saját kezűleg) arra ösztönözte a művészeket, hogy tekintetüket a fotográfia kezdeteit idéző archaikus technikák felé fordítsák, illetve ezen eljárásokon keresztül újraértelmezzék a képalkotás alapvető kérdéseit a mai kor tükrében.

Az itt kiállított képeim különböző felületekre készültek, melyekre a fényérzékeny emulziót ecsettel vittem fel. A bőr mint hordozó az, ami elsősorban érdekelt. Az egyes rétegek montázsszerűen, mint egymásra helyezett transzparens síkok fejtik ki hatásukat.
A fényérzékeny felső réteg hordozza a “témát”, mégis a többi réteggel egységet alkotva válik a kép lényegi mondanivalójává.
Ez a megközelítés a fotót mint médiumot értékeli a digitális kor vizuális dokumentumaival szemben.

 

                                                                                                                                                                                      Gábor Enikő
                                                                                                                                                                                   “Manu Propria”